Nie ma jednej odpowiedzi na pytanie jak dawkować kreatynę i który ze sposobów jest najlepszy. Jeśli chodzi o sposoby na dawkowanie kreatyny to wyróżnić możemy dwa. Cykl kreatynowy bez fazy nasycenia oraz cykl kreatynowy z fazą nasycenia. W pierwszym przypadku kreatynę przyjmuję się zarówno w dni treningowe jak i w dni nie treningowe. Drugi sposób zakłada przyjmowanie kreatyny tylko w dni treningowe. Ostatnie badania pokazują jednak, iż warto kreatynę przyjmować zarówno w dni treningowe jak i nie treningowe. Różnica jest w dawce. W dni treningowe przyjmować powinniśmy kreatynę w wielkości 10 gramów. W przypadku dni nie treningowych wartość ta spada o połowę, czyli 5 gramów. Ważna informacja dla osób, które mają problemy z nerkami. Osoby ze schorzeniami nerek nie powinny dawkować kreatyny. Może to działać negatywnie na nerki i jeszcze bardziej pogorszyć ich stan. W przypadku zdrowego organizmu właściwe przyjmowanie kreatyny, w odpowiednich dawkach, nie będzie przynosić skutków ubocznych.

Ranking kreatyn:
http://www.sfd.pl/Kreatyny_ranking-t1137010.html

Ranking kreatyn. Najlepsza kreatyna.

 

One thought on “Dawkowanie kreatyny”

  1. Stosowałem w życiu dziesiątki suplementów, a od lat numerem 1 w okresie budowania siły i masy mięśniowej, jest najzwyklejszy monohydrat kreatyny, osobiście wolę kupować większe opakowania np. 1 kg http://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Creatine_Muscle_Max-opis33925.html ponieważ mam pewność, że starczy na długo i wyjdzie bardzo ekonomicznie. W zależności od osiąganych na cyklu efektów decyduje się albo na przerwę po wyjedzeniu około 500g ,albo przedłużenie cyklu.
    Zapamiętajcie – podstawowy błąd to szybkie kończenie cyklu i schodzenie z kreatyny ,a już tym bardziej robienie sobie wtedy przerwy lub luzu dietetyczno-treningowego , stąd później te ‚spadki’, o których się czyta na różnych forach, od momentu odstawienia kreatyny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Godne uwagi: